donderdag 15 april 2010

Kippenstrijd


Ons Flodderke (rechts op de foto) heeft weer eens laten zien dat ze den baas is in 't kippenhok. Voor wij naar de Ardennen vertrokken zaten Blackie en Kaatje (links op de foto) te broeden.
En toen we terugkwamen zaten er ineens 3 kippen te broeden.

Wat bleek nu ons Flodderke had Blackie van de eieren gejaagd en was vrolijk verder beginnen broeden. Blackie had wel geen eieren meer maar deed toch rustig verder. Het heeft me enkele interventies gekost om Blackie duidelijk te maken dat het geen zin heeft om zonder eieren verder te blijven doen.

Kaatje had ik gisteren al verhuisd naar de grond, lijkt me gemakkelijker voor als de eieren uitkomen. Flodderke ging hevig te keer als ik nog maar in de buurt kwam, dus die liet ik maar gewoon zitten.
Vandaag speelde Flodderke het weer klaar om zich te laten gelden en zat ze ineens beneden. Maakt het mij natuurlijk gemakkelijker om de andere eieren ook naar beneden te halen.
'T zal sowieso wel duidelijk worden wie de mama is van elk kipje aangezien alle 4 mijn kippen een andere kleur hebben.
Hopelijk komt daar geen ambras van.

1 opmerking:

  1. Tis wat, zo'n stelletje eigenwijze Madammen!!

    Leuk toch.....maar jij hebt het er maar druk mee!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen