zaterdag 7 januari 2012

Op het eerste gezicht

Anne tanne heeft ons aan het werk gezet. Elke maand een foto trekken van hetzelfde stukje uit de tuin. Super leuk natuurlijk. Het doet me denken aan het tuinprogramma Life in a Cottage Garden met Carol Klein, daar kreeg je de veranderingen in een filmpje voorgeschoteld, indrukwekkend! Ze heeft natuurlijk een geweldige tuin! Mijn tuin is bijlange na niet zo indrukwekkend en zeker nu niet met dat druilerige weer. Het ziet er dus allemaal nogal grijs uit en ja ook rommelig, ik weet het. Maar dat moet zo want ik ruim pas op ergens in februari/maart. Afhankelijk van de winter, euhm en hoe lang ik me kan inhouden. En dan is opruimen nog een groot woord want alles wat er dan verdord uitziet breek ik in kleine stukjes en zwier ik op de grond. Kringlooptuinieren noemen ze zoiets, lekker makkelijk.


Nu klik je best even op de foto, dan heb je hem in het groot. En dan zie je meteen dat onze tuin nog een jonge tuin is. Er zijn wel oudere stukken bij zoals die buxus-bollen en het eerste haagje. Maar verderweg zie je bijvoorbeeld dat onze haag (rechts van het poortje) nog bijlange na niet volgroeid is; die staat er ook nog maar 3 jaar. Verder zien jullie onze Madame staan waar twee jaar geleden nog een nestje koolmezen in zat en die andere bol daar zit tuinverlichting in; heel sfeervol! De volgende foto zal dus hopelijk al met iets meer kleur zijn of wie weet met een dik pak sneeuw! Dat zou pas geweldig zijn!

9 opmerkingen:

  1. leuk zo iedere maand zelfde stukje fotograferen, ben benieuwd naar de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er boeiend uit en ook duidelijke vaste structuurelementen, de buxusbollen en het terras, de hagen...
    Ten aanzien van het opruimen van oude stengels doe ik het precies zoals jij.
    De stengels die mij over een aantal weken het uitzicht op een groep sneeuwklokjes gaan benemen, die gaan het eerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel nieuwsgierig hoe dat evolueert doorheen het jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super idee, ik doe mee! Foto van onze moestuin neem ik morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Slordig mag nu, in de lente zijn we er weer als de kippen bij om de tuin te fatsoeneren. Misschien ook nog een foto van de andere kant van het terras.
    Bij 'Madame' zou ik me als vogel ook beschermd weten.
    Jij woont daar blijkbaar heel privé.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Zem; ik heb altijd een dubbel gevoel bij die buxusbollen; er zijn er al enkele verwijderd. De deze laat ik maar staan voor de structuur en van de kleine bollen zie je als alles begint te bloeien toch niet veel meer.
    @chelone; het lukt blijkbaar terug om hier te reageren ;-) langst die kant van het huis kijken wij idd uit op akkers, akkers en nog eens akkers!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie vormgeving heb je toegepast. Daar hou ik wel van: gestructureerde ongedwongenheid. Gezellig terras met, naar ik vermoed, een wijds zicht op de omliggende natuur. Of vergis ik me?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Menck; idd een wijds zicht op onze schapenweides met boomgaard en heg, maar daarachter zou ik het eerder een monocultuur noemen ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grote Soms zie ik erg leuk en makkelijk gemaakt blogs, maar in de meeste opzichten zijn ze erg handig als je blog. http://www.inuwtuin.nl/buitenverlichting

    BeantwoordenVerwijderen