zondag 20 mei 2012

Groot onderhoud

'T was goei weer, wat zeg ik 't was schitterend weer. En dus begonnen we met het groot onderhoud van den hof. Op 't eerste zicht zag alles er prima uit, alléé het meeste dan toch. Maar eens ge daar dan aan begint dan blijfde eigenlijk bezig. Gras maaien, de hagen bijscheren, het onkruid rond de bessen-struiken verwijderen, nog wat boterbloemekes uit den border getrokken en zo kan ik nog wel even doorgaan met talloze prul-werkskes. Maar 't zonneke scheen dus dat zat ook al mee, als ge de zonnecrème niet vergeet tenminste! Meestal doen wij niet zo aan groot onderhoud, maar volgend weekend staat er hier 't een en 't ander op het programma, ten gepaste tijde hoorde da wel.
 
Dus bij deze laat maar horen wat jullie willen zien; de pluktuin, de bessentuin, de moestuin, ... u vraagt, ik draai. 'T ziet er allemaal netjes uit! En zelfs dit wat eerst nog zoek de pastinaak en de koolrabi was, ligt er ondertussen schitterend bij!
Zo'n groot onderhoud, kan deugd doen. Al zag ik daarstraks weeral een aantal boterbloemen in de border staan, grrrr. En ik die dacht dat ik nu wel helemaal klaar was!

2 opmerkingen:

  1. je bent NOOIT helemaal klaar meneer! ;-)
    Maar dat is ook nergens voor nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Bart, dat is nu al de tweede keer op een week tijd dat ze me Meneer noemen, Meneer Bart ik doe aan beheren dat weet ik al langer dan vandaag, beheersen is idd hopeloos!

    BeantwoordenVerwijderen