dinsdag 1 mei 2012

Op het eerste gezicht, mei

Waaaaa dat is al mei, en dat maakt me super blij. Beetje een flauw rijmpje maar wat wil je met zo'n zomers zonnetje. Tijd om weer eens een blik te werpen op dit stukje van de tuin. De vergeet-me-nietjes weven zich echt overal doorheen. Vooraan komt het lievevrouwebedstro ook al in bloei. En voor deze foto heb ik mijn foto-kodakske rechtop gehouden omdat de gouden regen, dat miezerig boomke, ook al een beetje in bloei staat. Ik heb er in het najaar nog een klimroos, een Guirlande d' Amour, tegen gezet, maar daarop is het dus nog wat wachten.
Vorige keer werden er nogal wat vragen gesteld over wat daar tegen de muur hing. Awel se die bollen heeft mijn Madame gemaakt om vlinders of wat er dan ook in wil kruipen een huisje te bezorgen, en die boomstammetjes met gaten dat zijn natuurlijk huisjes voor de bijen. Geweldig om ze bezig te zien, er zijn trouwens weeral een aantal gaten terug opengemaakt.
En dezer dagen is er één struik die absoluut niet veilig is voor mijn Madame; die geur, die kleur. Het zijn de seringen natuurlijk!
En verder bloeit er hier nog vanalles schoon, kijk maar!
De andere tuinen die meedoen aan op het eerste geezicht vind je hier!

7 opmerkingen:

  1. Onze seringen laten nog op zich wachten, wildemanskruid wil hier niet echt en de dagkoekoeksbloem die hier massaal groeit heeft nog niet één bloemetje. Zelfs de maagdenpalm lijkt aan een langzaamaan-actie bezig. (het lievebrouwebedstro doet wel zijn best mijn moed erin te houden...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook te onzent bloeien de seringen volop. Het lievevrouwebedstro geeft eveneens zijn eerste bloempjes prijs. Beetje (veel) regen, beetje (minder) zon: de tuin is aan het exploderen.

    Jullie bijenhuisjes op een rij: simpelweg super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad mooi, die bijenhuisjes-op-een-rij! En vanavond zet ik de schaar in de seringen alhier! (dacht eigenlijk dat die -vliergewijs- al gauw hun kopje lieten hangen in een potje en een onaangename geur begonnen te verspreiden. Maar blijkbaar niet dus!) Voila, weeral twee bruikbare tips opgedaan alhier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die vergeetmijnietjes zijn altijd zo leuk. Het lievevrouwenbedstro bloeit hier nog niet.
    Ook ik geniet van dat aparte bijenhotelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Anne tanne; Oei oei, de slakken weer?
    @Menck; bedankt voor 't compliment, simpel kan soms ook super zijn.
    @Bart; uw Madame gaat wree content zijn!
    @Zem; thx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Seringen nu al in bloei!!! In welke warme streken wonen jullie verdorie? Bij ons koukleumt alles nog een beetje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @de biodiverse; aha nog ene die jaloers begint te worden op de Kempische zandgrond ;-)

    BeantwoordenVerwijderen