zondag 5 augustus 2012

Op het eerste gezicht; augustus

Op het eerste gezicht noemen ze dat dan. 'T is hier verdikke al den 5de van de maand! Maar ik ben blijkbaar niet de enige die het in de vakantie niet zo nauw neemt! Al is die natuurlijk wel op post als er gratis zaad uitgedeeld wordt! Graptje hé.
En dan was het dit weekend ook nog eens vlinders tellen geblazen. Gelukkig was deze beauty weer van de partij!
Maar ook de citroenvlinders, het bont zandoogje en de kleine vos doen het beter dan vorig jaar. De rest blijft min of meer constant al werkte ik dit jaar met mijn kolen ook mee aan het food for koolwitjes project.

We zitten ondertussen al in augustus, de eerste afgevallen blaadjes lagen al op het gazon en zo 's morgens als het gras onder de dauw hangt dan voel je dat de herfst zo stillekesaan toch dichterbij komt. Maar zover zijn we gelukkig nog niet. Want een streepje zon en het fladdert hier niet alleen vrolijk rond. Maar het zoemt hier dan ook nog eens langst alle kanten dat het gene naam heeft. Op de wilde cichorei bijvoorbeeld.
Of op de wilde peen.

Of hier op de zonnehoed.

En dat allemaal in mijn ecologisch paradijsje!

Oooooh, i like it!

5 opmerkingen:

  1. Ik ken er ene die zich met de macro uitgeleefd heeft :-)
    Hoe is de vlindertelling geland? Bij mij minder dan twee jaar geleden en veel meer dan vorig jaar, want desastreuzer dan toen kon niet. Maar toch geen Blauwtjes gespot - spijtig, want die zie ik het liefst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van het gezoem van bijen, zweefvliegen en wat niet al word ik heel blij. Hier tot mijn grote geluk dit weekend 13 vlinders geteld van zeven soorten. De koninginnenpage was daar niet bij; die houdt toch van veel meer warmte; ik weet nog dat we jaren geleden een groep waarnamen op een paadje in de Eifel. Wat een prachtige vlinder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zat in Frankrijk, dat vlindertellen was niet aan mij besteed dus (alhoeweli k daar véél mooie vlinders heb gezien en gefotografeerd). Hoeveel tel je er in jouw tuin op zo'n dag?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Angelika; bedankt
    @de biodiverse tuinier; hier ook geen blauwtjes, dat is toch al 2 jaar geleden dat ik er hier nog heb gezien ;-(
    @Zem; mooi!
    @Supermasj; op top-momenten zijn dat er al gauw een stuk of 30, maar het blijft moeilijk te tellen

    BeantwoordenVerwijderen